Turcja
Południowo - zachodnie wybrzeże Turcji pochwalić się może malowniczo położonym w zielonej zatoce, miastem Gocek, leżącym...
Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Żeglowanie po błękitnych wodach Morza Licyjskiego czy też wzdłuż Wybrzeża Karyjskiego jest doświadczeniem, którego każdyz nas powinien spróbować. To magiczny rejon, w którym można komfortowo odpocząć, oderwać się od zgiełku codziennego życia oraz zachwycić otoczającą przyrodą i niesamowitymi widokami.
Turcja zachwyci zarówno tych, którzy odwiedzą ten kraj po raz pierwszy, jak i tych którzy przybędą tam po raz kolejny. Rozwinięta infrastruktura, turkusowa woda, duże bogactwo starożytnych zabytków, przyjaźni ludzie i wspaniała turecka kuchnia, to tylko niewielki ułamek tego, co czeka na Was wybierając się na rejs w Turcji.
Długie i piękne lato Turcji charakteryzuje się dobrymi wiatrami, które stwarzają idealne warunki do relaksującego żeglowania. Najlepszy czas na rejs w Turcji rozpoczyna się w maju i trwa do końca października, wówczas temperatury powietrza utrzymują na poziomie 26-33 stopni Celsjusza. Kuchnia turecka to wspaniałe połączenie kulinarnych wpływów, w tym potraw osmańskich, greckich, lewantyńskich i żydowskich. Oczywiście w naszym menu nie zabraknie świeżych owoców morza.
WC pokładowe - Wygodna laminowana kabina WC z prysznicem. • Prysznic - Dokładna ilość znajduje się w opisie jachtu. • Wyposażona kuchnia - Kuchnia na jachcie posiada niezbędne wyposażenie do przygotowywania posiłków. • Dostęp do prądu 230V - Dostęp do prądu 230V na jachcie. • Apteczka - Wyposażenie zgodne z normą UE. • Wyposażenie nawigacyjne - Niezbędne wyposażenie do prawidłowego nawigowania podczas rejsu. • Autopilot - Autopilot na wyposażeniu jachtu. • Ponton - Ponton wraz z silnikiem do dyspozycji załogi.
Ważne: Jacht będzie prowadzony przez profesjonalnego, polskojęzycznego sternika.
Rejs odbędzie się na jachcie jednokadłubowym np.typu Bavaria 46 Cruiser (lub innym podobnej klasy)
Bavaria 46 Cruiser jest jednym z czołowych i najpopularniejszych jachtów czterokabinowych. Jego obsługa oraz wykonywanie pokładowych prac jest bardzo proste. Manewrowanie pod żaglami i na silniku nie sprawia większych trudności. Ułatwieniem są dwa koła sterowe, które usprawnią manewrowanie. Pod pokładem znajdzie się dużo miejsca dla załogi, której z pewnością przypadnie do gusty gustowna, klasyczna zabudowa jachtowa. Komfortowa i przestrzenna jednostka jest w pełni wyposażona. Znajdują się w niej 4 kabiny z podwójnymi kojami i łazienki z ciepłą wodą. Każda kabina rufowa ma własną toaletę. Kambuz jest wyposażony w kuchenkę gazową z piekarnikiem i lodówkę oraz liczne szafki i szuflady, w których znajduje się pełne wyposażenie kuchenne. Wśród dodatkowych udogodnień i podstawowego wyposażenia znajdują się także: grot rolowany do masztu, genua rolowana, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, ploter GPS, głębokościomierz, log, elektryczna winda kotwiczna, kotwica główna i zapasowa, elektryczna pompa zęzowa, szprycbuda, bimini, stolik w kokpicie, prysznic zewnętrzny, tratwa ratunkowa, kamizelki ratunkowe, szelki bezpieczeństwa, koło ratunkowe, ponton.
Podana trasa rejsu wakacyjnego jest zależna od warunków pogodowych. Osiągniecie niektórych planowanych portów może być utrudnione ze względów pogodowych, wymieniona trasa jest więc orientacyjna i może ulec zmianie w przypadku trudnych warunków atmosferycznych, działania siły wyższej, sprawności załogi oraz decyzji skipera.
Nasze rejsy mają charakter turystyczno-stażowy, więc od uczestników nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego, lecz jest ono mile widziane. Osoby chętne mogą doskonalić swoje umiejętności żeglowania podczas rejsu. Na rejs zapisać się mogą osoby w różnym wieku, przyjmujemy pojedyncze zgłoszenia oraz zgłoszenia grupowe. Po zakończonym rejsie uczestnicy otrzymują opinię z rejsu, gdzie przepływane godziny wliczają się do stażu na morzu. Chętne osoby mogą starać się o uzyskanie certyfikatu ISSA.
Przydatne informacje: - przed podróżą należy zaopatrzyć się w turystyczną wizę turecką. Koszt wyrobienia: przez platformę e-visa - 20 USD lub po przyjeździe do Turcji w punktach sprzedaży na przejściach granicznych - 30 USD, 25 EURO lub 20 GBP uiszcza się gotówką - oprócz wizy obowiązkowo ważny paszport co najmniej 3 miesiące - waluta: lira turecka, w większości miejsc akceptowane jest EURO, dolar spotyka się z mniejszą akceptacją - płatności kartą są akceptowane w większości punktów handlowych i gastronomicznych - najbliższe lotnisko: Dalaman
Na rejs warto zabrać ze sobą: dokumenty (paszport lub dowód osobisty), waluta lub karta płatnicza, obuwie na jasnej podeszwie, nieprzemakalna kurtka, cieplejsza bluza, długie spodnie, letnia odzież, ulubione płyty cd, ładowarka do telefonu, aparat fotograficzny z ładowarką lub zapasowymi bateriami, krem z filtrem , okulary przeciwsłoneczne, nakrycie głowy, klapki pod prysznic, strój kąpielowy, ręcznik.
W zależności od wybranego rejsu, na jachcie znajduje się kilka prywatnych, dwuosobowych i zamykanych kabin. Funkcjonuje tu także przynajmniej jedna łazienka z prysznicem. Załoga ma także oddany do użytku salon zwany mesą, w której mogą jednocześnie wypoczywać wszyscy członkowie załogi. W mesie znajduje się kambuz będący obszarem kuchennym wyposażonym m.in. w lodówkę. Tylna część jachtu, czyli rufa posiada miejsca do opalania się lub siedzenia i jest wyposażona w szprycbudę idealną do ochrony przed słońcem. Na terenie jachtu możemy także korzystać z internetu za pośrednictwem wi-fi.
Wyżywienie zapewniamy sobie na miejscu. Zakupu prowiantu dokonuje załoga w dniu zaokrętowania na jachcie. Koszty zakupów pokrywane są ze składki do wspólnej kasy jachtu. Podczas rejsu załoga dokonuje podziału na wachty kambuzowe i ze wspólnie zakupionych produktów przygotowuje posiłki dla całej załogi. Załogi wybierają się często na spożywanie posiłków w restauracjach i kwestia rozliczenia takich spotkań pozostaje do uzgodnienia z całą załogą. W pełni wyposażona kuchnia pozwoli na szybkie przygotowanie dowolnego posiłku.
Koszty związane z opłatami portowymi, paliwem i wyżywieniem pokrywane są z tzw. kasy jachtowej i wynoszą po około 150 euro za osobę na tydzień. Skipper jest zwolniony z wpłat do wspólnej kasy jachtu. Sprzątanie końcowe 200 euro do podziału na całą załogę jest już wliczone w składkę którą należy wpłacić kapitanowi w dniu zaokrętowania. Dodatkową opłatą na którą należy się przygotować jest kaucja zwrotna: 100 euro/osoba. Kaucja zostanie zwrócona w całości w dniu wyokrętowania, jeżeli jacht nie został uszkodzony.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.